Il cantautore, musicista, produttore discografico nonché designer di moda, in veste di direttore creativo della linea uomo della Maison, per la sua prima campagna per Louis Vuitton P/E 2024, Pharrell Williams ha rivisitato la Speedy. La classica bag da viaggio – creata da Gaston-Louis Vuitton nel ’30 – è in morbida pelle di vitello granulata foderata con la migliore pelle di agnello ed è caratterizzata dall’intramontabile monogram serigrafato dall’effetto sfocato, artigianale, in diversi colori in nove dimensioni. È stata disegnata ispirandosi alla vita di tutti i giorni. A raccontarlo sono le immagini di Rihanna col pancione, fotografata da Keizō Kitajima e Martine Syms.

La Speddy, oggetto di numerose interpretazioni artistiche, nota come Express, nasce dall’infatuazione dell’epoca per la velocità e le automobili e nel 1959 viene rilanciata in tela Monogram. Audrey Hepburn, nel 1965, ne richiede una versione più piccola per adattarla al suo fisico minuto.

loiusvuitton.com


Louis Vuitton in the S/S ’24 campaign the new Speedy

An icon revisited by Pharrell Williams and worn by Rihanna

As the singer-songwriter, musician, record producer as well as fashion designer serving as the creative director of the Maison’s men’s line, for his first campaign for Louis Vuitton S/S 2024, Pharrell Williams revisited the Speedy, one of the first ones used by Pharrell. The classic travel bag-created by Gaston-Louis Vuitton in the 1930s-features the timeless screen-printed monogram produces a blurry, handcrafted, almost hand-painted effect, rendered in different colors in nine dimensions. and draws on Canal Street’s codes and stylistic approach: a luxury bag grounded in reality codes. It was designed inspired by everyday life. And telling the tale are images of Rihanna with her baby bump, photographed by Keizō Kitajima and Martine Syms.
The bag is made of soft grained calfskin lined with the finest lambskin.

The Speddy, the subject of numerous artistic interpretations and remains an emblem of Louis Vuitton, known as the Express, was born out of the era’s infatuation with speed and automobiles and was re-released in Monogram canvas in 1959. Audrey Hepburn, in 1965, requested a smaller version to fit her petite frame.

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