di


America Special: Unoaerre gives a nod to yellow gold

The objectives include the consolidation of the North American market

Unoaerre_OR 0035-min
Yellow gold bangle

This historic company from Arezzo is heading to Las Vegas, with the aim of building up its North American market

The story began over ninety years ago with a venture by Leopoldo Gori and Carlo Zucchi, “founding fathers” of the first gold-working business in Arezzo. Today, Unoaerre is a well-established company both in Italy and abroad, and looking to consolidate its presence in the US. It will be bringing its latest gold and jewellery collections to JCK Las Vegas (Bella Italia Pavilion, stand 20013), with a particular focus on yellow gold products.

Every line is developed in the company by a team of representatives from all the departments: creative, commercial, marketing, production and metal-working, with input from design specialists from inside and outside the business.

Unoaerre is a well-known reference point for the production and supply of silver products, and a dynamic business in the field of distribution and marketing. It now has sales networks in over 40 countries around the world, and its own branches in France and Japan. In Italy, it is the market leader in wedding rings, with over 4,000 sales outlets supported by a network of around 100 distributors.

 

 

www.unoaerre.it


Unoaerre strizza l’occhio all’oro giallo

La sua storia è iniziata ad Arezzo più di novant’anni fa con l’avventura di Leopoldo Gori e Carlo Zucchi, “padri fondatori” della prima azienda orafa della città: la Unoaerre, oggi, è una azienda affermata in Italia e all’estero: proprio fuori dai confini nazionali, più precisamente al JCK Las Vegas (Padiglione Bella Italia, stand 20013) è pronta a portare le sue ultime collezioni di oreficeria e gioielleria – con una preferenza per i prodotti in oro giallo – nell’ottica di un ulteriore consolidamento della sua presenza negli Stati Uniti.

Lo sviluppo di ogni prodotto nasce in azienda da un team in rappresentanza di tutte le funzioni: creative, commerciali, marketing, produttive e meccaniche, avvalendosi di professionalità interne ed esterne per lo studio del design.

Punto di riferimento anche nella produzione e distribuzione di prodotti in argento, la Unoaerre è una realtà dinamica anche a livello distributivo e commerciale, potendo godere oggi di una distribuzione in oltre 40 paesi nel mondo e filiali dirette in Francia e Giappone. In Italia, paese in cui è leader del mercato delle fedi nuziali, sono oltre 4.000 i punti vendita serviti anche con il supporto di un network di circa 100 distributori.

www.unoaerre.it


Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *